Jak stavíme pedagogický tým ve Flow a koho to vlastně hledáme?
Menší disclaimer hned na začátku — nikdy jsem nikoho podle CV nehledal a nikdy to dělat nebudu 🙂 Zkušenosti jsou fajn, ale mně jde o charakter člověka a ten se podle CV těžko hodnotí. Také jde o vzájemnou energii, empatii nebo, říkejte tomu klidně “chemii”. Prostě proces hiringu u mě vždy probíhá tak trochu jinak než standardně 🙌 A jak to teď děláme na Škole Flow? K tomu mi dovolte pár následujících odstavců.
Když za mnou přišly kolegyně, že rosteme a že potřebujeme najít další šikovné pedagogy do našeho týmu, první co mě napadlo byla otázka, co my vlastně těm naším budoucím kolegům můžeme nabídnout a jak to celé podat, aby to neznělo jako další z těch x poptávek na trhu? Tahle otázka mě zavedla zpět o pár let, když jsem kdysi stavěl své první start-upové týmy a způsob, jakým jsem se snažil postavit ideální prostředí pro “sběr” a rozvoj talentů.
Kognitvní diverzita, T-Shaped Team a podpora
Ve Flow pedagog pracuje ve stylu T-Shaped týmů, které kdysi prezentoval Tim Brown, zakladatel a šéf IDEO a jeden z průkopníků Design Thinkingu na světě. Jeho myšlenka spočívá v tom, že tým je vždy lepší jako celek než jednotlivci. Tým ve tvaru T znamená dvě roviny: horizontální, kde každý z nás máme mnoho kompetencí, zkušeností, (skrytých) talentů, zálib, preferencí atd. a vertikální, která představuje naší doménu — to, v čem jsme nejlepší. Týmy ve tvaru T jsou kognitivně diverzní, složené lidmi z různých oborů, kteří spolu pokaždé vytvoří něco nového a unikátního. A přesně toho chceme ve Flow dosáhnout — poskytnout pedagogům prostor tam, kde jsou nejsilnější a o zbytek se postarají další členové či kolegové:
- Pedagogický tým ve formě tandemové výuky — pro každou třídu hlavní český pedagog s didaktickou zkušeností, rodilý mluvčí — angličtina a odpolední progresivní asistent pedagoga.
- Podpůrný tým, neboli odborný tým pro pedagogy i děti, jedná se především o dětské psychology, metodiky pro vzdělávání, logopedy atd.
- Externí spolupráce s externími odborníky na rozvoj jednotlivých kompetencí a vzdělávacích oborů, který propojí informace s reálným světem.
Tři základní touhy, proč chodíme do práce
A peníze to nejsou! Alespoň ne primárně 😅 Na druhou stranu a ze zkušenosti vím, že existují tři touhy, které každý z nás máme, které potřebujeme naplnit, abychom se v práci cítili dobře:
- Touha po opravdu velké vizi a pocit, že jsem součástí něčeho daleko většího než jsem si kdy dokázal představit. Pocit a jasný plán, že jdeme stavět něco nádherného a že tomu můžeme výrazně přispět.
- Sounáležitost a ona základní touha patřit do týmu, o který se můžu opřít a který mě za všech okolností podrží. Tým, kterému můžu bezmezně důvěřovat a oni důvěřují mně. Do této touhy patří i pocit sebejistoty, psychické pohody a vzájemné podpory.
- Neustálý rozvoj a možnost osobního a profesního růstu. Toto považuji za klíč pro udržení dlouhodobého vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Doba se neustále mění a požadavky na zaměstnance jsou čím dál větší — kdo jiný jim poskytne prostor pro růst, když ne zaměstnavatel?
A pak tu jsou již zmíněné peníze, chcete-li plat. Ano, ten je obrovsky důležitý, budeme ho dávat a bude nadstandardní 😊 Jen nevěřím, že schopného člověka penězi dlouhodobě udržíte 🙌
Tak koho, že to vlastně hledáme?
Když už víte, jak týmy na Škole Flow stavíme, pojďme se podívat, koho to vlastně hledáme. Nechci z toho dělat velkou vědu a opět to shrnu do několika základních bodů:
- Člověk s velkou láskou k dětem, který/á v dětech vidí možnosti a chce jim poskytnout prostor pro jejich jedinečnost, bez předsudků a domněnek 🧡
- Někdo, kdo se nebojí dělat věci jinak. Ano, jsme na základní škole a neměli bychom zas tolik experimentovat. Jenže my potřebujeme lidi s otevřenou hlavou a ochotou měnit status quo 🤝
- Pedagog se silnou didaktikou pro první stupeň základní školy. Potřebujeme učitele, kteří nám pohlídají, jak se dětem kompetenčně daří. Bez silné didaktiky to dělat nechceme 🤗
And that’s it, přátelé. Není to žádná “rocket science”. Jdeme na to s upřímností a hledáme ty, kterým tento způsob spolupráce dává smysl. Pokud o někom víte, dejte mi, prosím, vědět na marv@skolaflow.cz, nebo mi hoďte zprávu tady na LinkedInu. Děkuji! 🙏
Více o Škole Flow najdete na www.skolaflow.cz.
S láskou, Marv & tým Flow 🧡
Přívozní 1064/2a, 170 00, Praha Holešovice
IČ: 08916403
Red IZO: 691016054 / IZO: 181129167
Datová schránka: uf3q7m6
Číslo účtu: 8011080110/2010
Kontakt na pověřence GDPR: gdpr@skolaflow.cz